اطلاعات عمومی در مورد رشته ی عمران (فنی و حرفه ای)
 
رشته ی ساختمان هنرستان آیت الله خامنه ای ( شهرستان ملکان )
همه ی مطالب درسی رشته عمران :

با سلام .

در ابتدا میخواهیم اطلاعاتی در مورد رشته ی ساختمان (عمران) و شرایط ادامه تحصیل آن بدانیم :

 

همانطور که از نام این رشته پیداست متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته پس از قبولی در دانشگاه و اخذ مدرک میتوانند در کار های ساختمانی و راه و جاده و خلاصه در کارهای سازه ای ( چه استخدام رسمی و چه قراردادی و چه آزاد و ثبت شرکت ) با کارهایی اعم از محاسبات پروژه و نیرو ها و نظارت بر کار و ... مشغول به کار شوند و بی شک آینده ای درخشان داشته باشند .

 

تاریخچه ی مهندسی عمران به اصطلاح Civil engineering به قرن هجدهم باز می‌گردد. در آن زمان مهندسی عمران در مقابل مهندسی طراحی Military engineering قرار داشت. اصطلاحی که به همه ی امور مهندسی که به مسایل ساخت و ساز بناهای دست ساز بشر باز می‌گشت. مانند سدها، ساختمان ها، پل‌ها و کانال‌ها گفته می‌شد. البته طی گذشت سال های متمادی و با پیشرفت علم و تخصصی شدن علوم، به مرور علوم مختلف، از جمله مکانیک Civil engineering جدا شده اما این اصطلاح هم چنان نام خود را برای عمران حفظ مهندسی کرد. در کشور ما نیز این رشته تا قبل از انقلاب فرهنگی به نام " مهندسی راه و ساختمان" معروف بود. اما بعد از انقلاب فرهنگی عنوان "مهندسی عمران" برای آن در نظر گرفته شد. زیرا عنوان "عمران" به اصطلاح Civil engineering نزدیک تر است .

 

گرایش عمران : عمران به محاسبه و طراحی سازه های متفاوت، تحت نیروهای مختلف مانند باد، زلزله، سیل، آتش و وزن خود ساختمان یا سازه می‌پردازد .

 

 

راه ها و شرایط ادامه تحصیل در رشته ی ساختمان :

علاقه مندانی که بتوانند در اول متوسطه قبولی دریافت کرده و در درس ریاضی نمره 12 کسب کنند می توانند از دو راه در این رشته تحصیل کنند.

1. با انتخاب رشته ی ریاضی و فیزیک و ادامه تحصیل و قبولی در دانشگاه و انتخاب رشته ی ساختمان در دانشگاه (که تمام دروس در دوم و سوم و پیش دانشگاهی مشترک هستند و در دانشگاه جدا می شوند)

2. با انتخاب رشته ی ساختمان_فنی و حرفه ای و یاد گیری دروس تخصصی در دوره های متوسطه (کتب دانشگاهی)

توجه : محصلانی که رشته ی فنی را انتخاب کنند می توانند از همان شروع با دروسی مانند نقشه برداری و رسم فنی و ... که دروس تخصصی اند و در دانشگاه هم وجود دارند آشنا شوند ولی محصلان رشته ی ریاضی دروس ریاضی مانند حسابان و جبر و احتمال و دیفرانسیل و ... را میخوانند و در دانشگاه پس از انتخاب رشته ی ساختمان که در دانشگاه به "عمران" تغییر نام میدهد دروس نقشه کشی و رسم و ... که محصلان فنی در دوره ی متوسطه خوانده اند را نیز میخوانند پس میتوان گفت که محصلان فنی از محصلان ریاضی کاربلدتر میشوند. تنها با این تفاوت که دانشجویان ریاضی برای مدرک دیپلم تا فوق لیسانس یک کنکور پیوسته میدهند ولی دانشجویان فنی برای هر مدرک یک کنکور ناپیوسته میدهند.(مثلا از فوق دیپلم تا لیسانس یک کنکور و از لیسانس تا فوق لیسانس یک کنکور دیگر).ولی در عوض محصلان فنی در دوره ی متوسطه از محصلان ریاضی یک سال جلوترند.(محصلان فنی پس از اتمام دوره ی دوم و سوم دیپلم دریافت میکنند ولی محصلان ریاضی پس از اتمام دوره های دوم و سوم و پیش دانشگاهی دیپلم میگیرند) و خیلی مزایای دیگر...

 

( به نتیجه گیری و نظر من رشته ی فنی از ریاضی بهتر تر است )

 

موفق باشید :  farid 2afm

 


wellcome

نظرات شما عزیزان:

بهزاد 
ساعت13:55---4 آبان 1391
salam farid jan

aali bood mersiپاسخ: ممنون . نظر لطفتونه . بازم سری بزنید ...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با سلام خدمت بازدید کنندگان گرامی . این وبلاگ بیشتر برای مطالب درسی و اطلاعات ایجاد شده است . از دوستان بازدید کننده خواهشمندیم که با نظرات خود ما را در هر چه بهتر شدن وب یاری نمایند . با تشکر : farid 2aFm 09355573559
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چی درباره ی رشته های ریاضی و فنی و + ... و آدرس m.omran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




كد ماوس



دریافت كد ساعت
0
7 8 9 /
4 5 6 *
1 2 3 -
0 +/- . +
C
=